skip to Main Content

Mariestads onlinebutik drivs av Seombris Marketing AB. Seombris hanterar alla ordrar och övriga ärenden gällande Mariestads onlinebutik. Mariestads och Spendrups kvalitetssäkrar produkterna men är i övrigt inte inblandade i driften av denna onlinebutik. Har du några frågor var vänlig kontakta Seombris på order@seombris.se.

Leveranstider

Reguljär leveranstid sker inom 6 arbetsdagar om inget annat anges på produkten.

Ångerrätt

Privatkunder har rätt att ångra köpet inom 14 dagar från att kunden har mottagit varan. I det fall varan är använd och inte längre i oförändrat skick kan avdrag på återbetalningen göras på mellan 15-80%. Om varan p g a felaktig användning förlorat sin avsedda funktion sker inte någon återbetalning. För full återbetalning ska varan kunna säljas som ny och varan och dess originalförpackning ska återlämnas i väsentligen oförändrat skick.

Vill konsument utnyttja sin ångerrätt skall denne maila order@seombris.se med information om ordern. Returfrakten bekostas av kunden. Konsumenten har ansvar för varan vid eventuell returtransport. Om varan försvinner vid returtransporten eller skadas under densamma är det konsumenten som bär ansvar för detta och Mariestads onlinebutik har rätt att vägra återbetalning. I fall av återbetalning, betalas pengarna inom 14 dagar från den dag då Mariestads onlinebutik mottagit meddelandet. Konsumenten kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller tills konsumenten har lämnat bevis på att varan återsänts. Ifall av frågor kan kunden kontakta kundservice på order@seombris.se.

För företagskunder gäller ingen ångerrätt.

Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.
Om en vara är transportskadad skall Mariestads onlinebutik kontaktas så snart felet/skadan borde ha upptäckts.

Mariestads onlinebutik förbinder sig att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Frakt

Fraktfritt på alla ordrar.

Reklamationsvillkor

Det är lämpligt att kunden ankomstkontrollerar leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta Mariestads onlinebutiks kundtjänst via e-post, order@seombris.se och uppge ordernummer samt orsak till reklamationen. Därefter träffas överenskommelse för hur retur och ersättning ska hanteras. Vid godkänd reklamation bekostar Mariestads onlinebutik frakten. Konsumenten har 3 års reklamationsrätt.

Byte av vara

Om en beställd produkt inte passar i storlek kan kunden byta den mot samma produkt i en annan storlek om den finns tillgänglig i Mariestads onlinebutiks lager. Vid byte skall kund kontakta Mariestads onlinebutiks kundtjänst via e-post, order@seombris.se, och uppge ordernummer, produkt samt vilken storlek kunden önskar byta till. Därefter träffas överenskommelse för hur retur och ersättning ska hanteras. Fraktkostnad tillkommer till självkostnadspris.

För att ett byte ska genomföras får varan inte vara använd av kunden mer än för att prova storleken. Produkten ska returneras i originalförpackning.

Close search
×Close search
Sök